• Посилання скопійовано

Документацію з охорони праці хочуть перевести в електронний формат: проєкт Мінекономіки

Мінекономіки оприлюднило проєкт Порядку впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці

Документацію з охорони праці хочуть перевести в електронний формат: проєкт Мінекономіки

Мінекономіки оприлюднило проєкт свого наказу (завантажити), яким пропонує затвердити Порядок впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці. Ознайомитися з ним можна тут.

Розроблено його з метою зменшення державного регулювання економічної діяльності суб’єктів господарювання, актуалізації і визначення єдиного порядку впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці.

Адже, як зазначено у пояснювальній записці, "в умовах пандемії COVID-19 суб’єкти господарювання змушені переходити на технології, які вони не планували впроваджувати до певного часу, і переглядати свої стратегічні пріоритети". 

Ці проблеми, на думку Мінекономіки, можуть бути вирішені шляхом цифрової трансформації, а саме:

  • потреба роботодавців у захисті своїх співробітників шляхом переведення працівників на дистанційну форму роботи;
  • альтернативою особистим зустрічам є використання платформ, що пропонують можливості для нетворкінгу;
  • безперервне проведення онлайн навчання та інструктажів на виробництві;
  • розробка стратегії збереження життєздатності суб’єктів господарювання в умовах пандемії.

Водночас організація роботи в системі управління охороною праці передбачає, зокрема створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення різних видів документів, що регламентовано чисельними нормативно-правовими актами з охорони праці, які створюють надмірне навантаження на суб’єктів господарювання.

 

Що передбачено Порядком?

Цей Порядок є обов’язковим для всіх роботодавців, які шляхом видання відповідного наказу прийняли рішення щодо впровадження електронного документообігу, створення та використання яких передбачено нормативно-правовими актами з охорони праці (далі –  НПАОП).

Одночасно з прийняттям рішення роботодавець буде зобов’язаний затвердити:

  1. перелік документів, ведення яких передбачається у електронній формі;
  2. порядок створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення документів, зазначених у Переліку.

У разі прийняття рішення про організацію електронного документообігу документів, створення та використання яких передбачено НПАОП, роботодавець зобов’язаний забезпечити:

  • строк зберігання електронних документів у сфері охорони праці, не менший від строку, встановленого для відповідних документів, визначених НПАОП, у тому числі шляхом використання електронних підписів у форматі, придатному для тривалого архівного зберігання;
  • можливість вільного ознайомлення працівників з документами, якщо така можливість передбачена НПАОП;
  • надання посадовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, та його територіальних органів у передбачених законодавством випадках копій електронних документів, які відповідають вимогам до форматів даних електронного документообігу, встановлених законодавством, а також у паперовій формі чи за допомогою технічних засобів відтворення змісту цих документів у вигляді, що сприймається людиною. 

У випадках, коли відносно документів, віднесених до Переліку, НПАОП або визначеної ними форми документу передбачено проставлення особистого підпису визначеної НПАОП особи,  накладається кваліфікований  електронний підпис такої особи.

 

Коли набере чинності наказ?

Згідно з проєктом цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

Поки що пропозиції та зауваження до нього приймаються протягом одного місяця з дня оприлюднення (тобто до 08.03.2021 р.) за адресою: Державна служба України з питань праці, 01601, м. Київ, вул. Десятинна, 14; e-mail: dsp@dsp.gov.ua; факс/тел.: (044) 279-05-52.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»