• Посилання скопійовано

ДПСУ підкоригує порядок формування плану-графіка перевірок

ДПСУ оприлюднила проєкт змін до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків

ДПСУ підкоригує порядок формування плану-графіка перевірок

На сайті ДПСУ оприлюднено проєкт наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження змін до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків».

Переглянути його можна тут, а перелік усіх змін завантажити - ось тут.

Ці зміни приводять у відповідність до чинного законодавства процедуру формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та на виконання Пріоритетів діяльності ДПС на 2021 рік, затверджених 24.02.2021 р. міністром фінансів України, удосконалють критерії ризиковості від провадження господарської діяльності платників податків.

 

Що саме зміниться?

Згідно з пояснювальною запискою, проєктом наказу передбачено:

1. Внесення зміни назви територіального органу ДПС «Офіс великих платників податків ДПС» на «міжрегіональні управління ДПС по роботі з великими платниками податків» з метою належного функціонування міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з великими платниками податків у частині формування плану-графіка. 

2. Нові редакції додатків 1, 2, 3 до Порядку. А це:

  • План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 20 ___ рік;
  • Коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у ________________ 20___ року;
  • Структура плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків.

3. Удосконалення критеріїв ризиковості від провадження господарської діяльності платників податків.

Пропозиції щодо оновлення переліків критеріїв ризику ґрунтувались на досвіді та аналізі виявлених порушень при проведенні контрольно-перевірочних заходів фахівцями органів ДПС. 

 

Зміни у критеріях відбору платників податків - юросіб:

  • у зв’язку зі змінами форми та порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ у частині скасування додатка 5 до декларації з ПДВ з переліку критеріїв відбору платників податків – юросіб високого ступеня та критеріїв відбору платників податків – постійних представництв та представництв нерезидентів виключається критерій ризику «наявність розбіжностей у платника податків згідно із системою автоматизованого співставлення податкового зобов’язання та податкового кредиту у розрізі контрагентів (завищення податкового кредиту) у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше ніж 100 тис. грн» за відсутності джерела  інформації для розрахунку ризику;
  • для підвищення точності відбору до контролю найбільш ризикових суб’єктів господарювання змінюється редакція критерію ризику середнього ступеня платників податків – юридичних осіб «наявність розбіжностей між обсягами задекларованих у податкових деклараціях з податку на додану вартість податкових зобов’язань або податкового кредиту з податку на додану вартість та обсягами податкових зобов’язань або податкового кредиту з податку на додану вартість за даними Єдиного реєстру податкових накладних на 5 та більше відсотків». Тепер вона буде такою: «наявність розбіжностей у платника податків між даними податкової декларації з податку на додану вартість та Єдиного реєстру податкових накладних у сумі понад 1 млн грн або понад 5 відсотків загальних обсягів податкового кредиту, але не менше ніж 100 тис. грн»;
  • перенесення критерію ризику «декларування експортних та/або імпортних операцій без фактичного здійснення таких операцій» з високого ступеня до критеріїв ризику середнього ступеня;
  • критерії ризику середнього ступеня доповнюються новим критерієм «сплата податку на прибуток за відповідний рік у обсязі менше 1,5% від обсягу відшкодованого податку на додану вартість у розмірі понад 10 млн грн впродовж календарного року»;
  • з переліку критеріїв ризику середнього ступеня для платників податків – юридичних осіб видаляється критерій «наявність негативних рішень комісії ДПС у системі автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризику, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних протягом трьох звітних періодів» через те, що зупинка ПН/РК, а також факт відмови комісією контролюючого органу у реєстрації ПН/РК на сьогодні не може вважатись ризиком, оскільки з урахуванням положень постанови КМУ від 11.12.2019 р. №1165 по зупинених накладних платник може подати повідомлення та пакет документів, за наслідками розгляду яких податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути зареєстровані.  У разі відмови платник має право подати скаргу до комісії центрального рівня, за наслідками розгляду якої також податкова накладна/розрахунок  коригування можуть бути зареєстровані. При цьому підставою відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та незадоволення скарги є ненадання/надання не в повному обсязі пакета документів або пояснень, що не може вважатись ризиком.

 

Зміни до  критеріїв відбору платників податків - фізосіб

З метою удосконалення системи ризикоорієнтованого податкового контролю критерії відбору до плану-графіка платників податків – фізосіб доповнюються:

- трьома критеріями для високого ступеня ризику:

  • наявність інформації про непідтвердження реального здійснення операцій, встановлення підміни номенклатури товару в ланцюгах постачання, у тому числі із сумою податку на додану вартість понад 100 тис. грн;
  • обсяг придбання, без податку на додану вартість, відображений у податкових деклараціях з податку на додану вартість, становить 75 або більше відсотків обсягу постачання, без податку на додану вартість, відображеного у податкових деклараціях з податку на додану вартість;
  • включення до складу витрат в податковій декларації про майновий стан і доходи сум амортизаційних відрахувань при відсутності в інформаційних системах відомостей щодо наявності власних об’єктів оподаткування; 

- одним критерієм для середнього ступеня ризику: 

  • декларування доходу понад 1 млн грн за  відсутності зареєстрованого РРО та відомостей щодо відкритих розрахункових рахунків.

 

Коли наберуть чинності зміни?

У разі затвердження цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

А поки що зауваження та пропозиції до проєкту можна надсилати на адресу ДПСУ: поштову – 04655, м. Київ, Львівська площа, 8, та електронну – nmetlashevska@tax.gov.ua.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»