• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про реалізацію експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності

Кабінет Міністрів України  | Постанова, Порядок від 04.08.2021 № 808 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України
  • Тип: Постанова, Порядок
  • Дата: 04.08.2021
  • Номер: 808
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Кабінет Міністрів України
  • Тип: Постанова, Порядок
  • Дата: 04.08.2021
  • Номер: 808
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 серпня 2021 р. № 808
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1156 від 07.11.2023 )
Про реалізацію експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства цифрової трансформації, Міністерства економіки, Міністерства фінансів, Міністерства юстиції, Міністерства внутрішніх справ, Національного банку стосовно реалізації протягом 2021-2022 років експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець", яка складається з:
державної реєстрації фізичної особи підприємця;
державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;
державної реєстрації переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка;
реєстрації платником єдиного податку;
реєстрації платником податку на додану вартість;
видачі ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
видачі ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами;
видачі ліцензії на оптову торгівлю пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним);
видачі ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки);
видачі ліцензії на оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
видачі довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
реєстрації реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій, а також пошуку фіскального чека;
повідомлення про прийняття працівника (працівників) на роботу;
реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
подання інформації про попит на робочу силу (вакансії);
державної реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів;
реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
видачі дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
відкриття банківського рахунка.
Перелік послуг, що входять до складу комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець", може бути збільшений або зменшений протягом строку реалізації експериментального проекту відповідно до рішення Міністерства цифрової трансформації та Міністерства економіки з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади.
У межах реалізації зазначеного експериментального проекту послуги надаються через Єдиний державний вебпортал електронних послуг та вводяться з урахуванням готовності його програмних та технічних засобів.
2. Установити, що:
1) фізичні та юридичні особи добровільно приймають рішення щодо участі в експериментальному проекті щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець";
2) реалізація експериментального проекту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності шляхом отримання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець" не впливає на можливість отримання фізичними та юридичними особами зазначених вище послуг в альтернативному порядку, передбаченому законодавством.
3. Затвердити Порядок надання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець", що додається.
4. Міністерству юстиції, Державній податковій службі, Державній службі з питань праці, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Державній службі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державній службі зайнятості забезпечувати подання Міністерству цифрової трансформації щороку до 25 листопада звітів про результати реалізації експериментального проекту.
5. Міністерству цифрової трансформації:
1) подати до 25 грудня 2022 р. Кабінетові Міністрів України звіт про результати реалізації експериментального проекту, а також пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідній сфері;
2) забезпечити інформування осіб, які бажають скористатися комплексною електронною публічною послугою "е-Підприємець", про обробку їх персональних даних, зокрема про обмін зазначеними даними в інформаційно-телекомунікаційних системах державних органів, в установленому законом порядку, та зберігання таких даних;
3) забезпечити обробку персональних даних, переданих інформаційно-телекомунікаційними системами державних органів з метою забезпечення можливості надання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець" у порядку, визначеному законодавством про захист персональних даних та захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах.
6. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, зазначеним у пункті 4 цієї постанови, забезпечити інформаційну взаємодію між державними електронними інформаційними ресурсами, необхідними для реалізації експериментального проекту.
Прем'єр-міністр УкраїниД.ШМИГАЛЬ
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 серпня 2021 р. № 808
ПОРЯДОК
надання комплексної публічної послуги "е-Підприємець"
1. Цей Порядок визначає процедуру надання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець" (далі - комплексна електронна публічна послуга), що забезпечить спрощення умов для започаткування та/або провадження підприємницької діяльності та складається з таких послуг:
державної реєстрації фізичної особи підприємцем;
державної реєстрації змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
державної реєстрації створення товариства з обмеженою відповідальністю на підставі модельного статуту;
державної реєстрації переходу товариства з обмеженою відповідальністю на діяльність на підставі модельного статуту;
подання повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка;
реєстрації платником єдиного податку;
реєстрації платником податку на додану вартість;
видачі ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
видачі ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами;
видачі ліцензії на оптову торгівлю пальним (за відсутності місць оптової торгівлі пальним);
видачі ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки);
видачі ліцензії на оптову торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
видачі ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
видачі довідки про внесення місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
реєстрації реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій, а також пошуку фіскального чека;
повідомлення про прийняття працівника (працівників) на роботу;
реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
подання інформації про попит на робочу силу (вакансії);
державної реєстрації потужностей операторів ринку харчових продуктів;
реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
видачі дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
відкриття банківського рахунка.
2. Терміни, що вживаються в цьому Порядку, мають таке значення:
електронна публічна послуга - публічна послуга, яка надається з використанням національних та комерційних електронних інформаційних ресурсів (у тому числі в автоматичному режимі) на підставі заяви (звернення, запиту) на отримання публічної послуги, поданої у електронній формі з використанням національних електронних інформаційних ресурсів, у тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія);
комплексна електронна публічна послуга - отримання декількох електронних публічних послуг у результаті одного запиту (однієї заяви) суб’єкта звернення (далі - заявник, користувач). Налаштування черговості та реалізація комплексних електронних публічних послуг здійснюється шляхом внесення змін до інтерфейсу та алгоритмів роботи Порталу Дія без необхідності додаткового правового врегулювання;
публічна послуга - адміністративна послуга, послуга з видачі документів дозвільного характеру, ліцензій, на які не поширюється дія Закону України "Про адміністративні послуги" , інша послуга, що надається суб’єктом владних повноважень або банківською установою за заявою (зверненням, запитом) суб’єкта звернення і спрямована на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків суб’єкта звернення.
3. Комплексна електронна публічна послуга надається за бажанням особи, яка має намір започаткувати та/або провадити підприємницьку діяльність на підставі поданого в електронній формі запиту (заяви).
Надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється на підставі одного запиту (заяви) заявника, сформованого за допомогою програмних засобів Порталу Дія, і документів та/або відомостей, необхідних для надання публічних послуг, що входять до складу такої комплексної електронної публічної послуги, за умови застосування заявником кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису.
Портал Дія забезпечує можливість вибору заявником публічних послуг, які він бажає одержати у складі комплексної електронної публічної послуги.
4. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
5. У разі коли отриманню публічних послуг під час надання комплексної електронної публічної послуги відповідно до законодавства повинне передувати отримання іншої публічної послуги, такі публічні послуги надаються в порядку черговості їх надання.
Для кожної наступної публічної послуги Портал Дія використовує подані заявником заяву та відомості з державних електронних інформаційних ресурсів державних органів, які є учасниками експериментального проекту, а також результати попередніх наданих публічних послуг. У разі коли для надання наступної публічної послуги не вистачає поданих заявником заяви та відомостей, Портал Дія використовує результати попередніх наданих публічних послуг.
6. Складення та/або подання будь-яких додаткових заяв чи документів для отримання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, під час надання комплексної електронної публічної послуги "е-Підприємець" не допускається, крім послуги, пов’язаної з відкриттям банківського рахунка.
Оплата адміністративного збору за отримання електронних публічних послуг здійснюється за допомогою програмних засобів Порталу Дія під час формування заяви.
У межах реалізації даного експериментального проекту забезпечується електронна інформаційна взаємодія між такими інформаційно-телекомунікаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами державних органів:
Єдиним державним вебпорталом електронних послуг;
Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Ліцензійним реєстром діючих ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами;
Ліцензійним реєстром діючих ліцензій на оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами;
Єдиним державним реєстром місць зберігання, Реєстром виданих, призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;
Реєстром рахунків для сплати єдиного внеску;
Електронним кабінетом платника податків;
Єдиним банком даних про платників податків - юридичних осіб, Державним реєстром фізичних осіб - платників податків;
Державним реєстром загальнообов’язкового державного соціального страхування;
Реєстром платників податку на додану вартість;
Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій;
Реєстром дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки;
Державним реєстром об’єктів підвищеної небезпеки;
Реєстром декларацій відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань охорони праці;
Єдиною інформаційно-аналітичною системою Державної служби зайнятості.
7. Інформаційна взаємодія між державними електронними інформаційними ресурсами здійснюється засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, відповідного програмного та технічного забезпечення.
До запровадження інформаційної взаємодії засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-телекомунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством. Обмін інформацією здійснюється з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах".
8. Інформування заявника про результати надання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, під час надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється відповідним державним органом, який надавав таку публічну послугу, в день її надання за допомогою засобів телефонного, електронного (в тому числі засобами Порталу Дія) або поштового зв’язку.
У разі коли за результатами надання публічних послуг, визначених пунктом 1 цього Порядку, відповідно до законодавства передбачено видачу документа, такий документ може бути отриманий за вибором заявника у відповідного державного органу, який надавав таку публічну послугу, або не пізніше наступного робочого дня з дня надання публічної послуги надісланий заявникові рекомендованим листом за рахунок заявника.
9. Публічна послуга з відкриття банківського рахунка надається у складі комплексної електронної публічної послуги банківськими установами, що мають дійсний укладений договір з Мінцифри щодо надання такої послуги з використанням Порталу Дія.