• Посилання скопійовано

Зміни щодо оподаткування підприємств залізниці: новий законопроект у ВРУ

Метою внесення змін є удосконалення норм ПКУ, врахування технологічних особливостей підприємств залізничного транспорту, не допущення порушення принципу рівності платників податків та уникнення необґрунтованих витрат для підприємств залізничного транспорту

Зміни щодо оподаткування підприємств залізниці: новий законопроект у ВРУ

На сайті ВРУ розміщено проект Закону України №6200 від 21.10.2021 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення адміністрування окремих податків і зборів)». 

З текстом законопроекту можна ознайомитись за посиланням.

Як передбачено п. 1 розділу Прикінцеві та перехідні положення проекту закону, якщо він буде підтримано ВРУ, зміни наберуть чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Зокрема, цим законопроектом пропонується доповнення пп. 14.1.6 підпунктом «д», доповнення пп. 141.4.1 новим абзацом та оновлення пп. 197.1.12 ПКУ. Чого чекати від цих змін? 

 

Оновлення визначення акцизних складів

Шляхом доповнення пп. 14.1.6 ПКУ новим підпунктом «д» до виключень, які не є акцизними складами пропонують додати приміщення або території, незалежно від загальної місткості розташованих ємностей, для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання, який використовує пальне, що зберігається в такому приміщенні або на такій території, виключно для ремонту, будівництва та виробничо-технологічного обслуговування автомобільних доріг загального користування, залізничних колій загального користування і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Таким чином, залізничники отримають виключення, яке дозволить їм не реєструвати акцизні склади (а вже зареєстровані – зняти з реєстрації). 

 

Членські внески до міжнародних організацій

Зараз Укрзалізниця є членом кількох міжнародних професійних організацій і за рахунок власних коштів сплачує членські внески. При цьому, міжнародні організації, на користь яких відбувається сплата, не ведуть господарську діяльність у розумінні положень ПКУ, не отримують доходи на території України. 

В зв’язку з цим проектом закону пропонується доповнити пп. 141.4.1 ПКУ новим абзацом «л», згідно якого не є доходом від провадження нерезидентом (постійним представництвом цього нерезидента) господарської діяльності на території України, в розумінні ст. 141 ПКУ, грошовий неповоротний внесок, який періодично сплачується на користь такого нерезидента (постійного представництва цього нерезидента), що є об'єднанням трьох або більше незалежних держав, їхніх урядів, інших міжурядових організацій, спрямоване на вирішення певних спільних питань чи організації проектів, резидентом членом такого об’єднання для забезпечення поточної діяльності об’єднання.

І зверніть увагу, що цей пункт зможуть застосовувати не лише підприємства залізниці, а й суб’єкти господарювання інших галузей у аналогічній ситуації!

 

Операції, що підлягатимуть оподаткуванню за нульовою ставкою

Внутрішні перевезення пасажирів і багажу залізничним транспортом пропонують включити до переліку операцій, що оподатковуються за нульовою ставкою (шляхом відповідних змін у редакцію пп. «а» пп. 195.1.3 ПКУ).

Проте, хоч Укрзалізниця і платитиме менше податків, зниження цін на вартість квитків очікувати не варто. Оскільки нульову ставка ПДВ пропонується запровадити лише за умови незмінного рівня вартості перевезень для пасажирів. 

При цьому перевезення вважатиметься внутрішнім, якщо таке перевезення здійснюється територією України без перетину державного кордону України.

 

Звільнення від ПДВ при безкоштовній передачі рухомого складу

Викладення у новій редакції пп. 197.1.12 ПКУ обумовлено необхідністю приведення його у відповідність до Закону України «Про особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», відповідно до якого акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування утворюється як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття. Органами АТ є загальні збори, правління, наглядова рада, ревізійна комісія. Очолює правління голова, який призначається на посаду та звільняється з посади КМУ.

Зокрема, звільнення від ПДВ поширюватиметься на операції з безкоштовної передачі рухомого складу між одним суб’єктом господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки іншому суб’єкту господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки.

Зазначена передача проводиться відповідно на підставі рішення їх уповноваженого органу управління чи органу, що здійснює управління їх корпоративними правами.

Крім того визначається, що безкоштовна передача здійснюється і в разі розподілу рухомого складу у зв'язку з реорганізацією, утворенням суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки.

На дату проведення операцій з безоплатної передачі рухомого складу одним суб’єктом господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки іншому суб’єкту господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки у суб’єкта господарювання, який безоплатно передає рухомий склад, обов’язку нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ПКУ не виникає. Тобто порядок звільнення від ПДВ фактично залишився тим самим, однак викладено у більш чіткій формі.

 

Звільнення від податку на землі залізничного транспорту

Проектом закону пропонується також доповнити п. 283.1 ПКУ новим пп. 283.1.9.

А це звільняє від сплати земельного податку на землі залізничного транспорту, до яких належать землі смуг відведення залізниць під залізничним полотном та його облаштуванням, станціями з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв'язку, водопостачання, каналізації; під захисними та укріплювальними насадженнями, службовими та іншими спорудами, необхідними для забезпечення роботи залізничного транспорту, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких частка держави перевищує п'ятдесят відсотків.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»